Positioneren
Missie & visie

WAT ZIJ WILDE

Strukton Civiel, de infrastructuurspeler van Strukton Groep, was op zoek naar één centrale positionering voor al haar onderdelen onder de vlag van Strukton Civiel. Zij vroeg Positioneringsgroep op basis van inzichten van behoeften van verschillende marktpartijen en haar reputatie hen te begeleiden in het ontwikkelen van een visie/missie en merkkompas ter ondersteuning van haar nieuwe klantstrategie.

WAT WE DEDEN

Positioneringsgroep analyseerde de behoeften van het externe veld van decisionmakers, reputaties van concurrentiespelers en markttrends. We faciliteerden werksessies om met MT gezamenlijk te bouwen aan een nieuwe missie en bijpassende positionering. Gebaseerd op uiteindelijke positioneringskeuze, is een interne spiegelsessie ingezet voor feedback en engagement van eigen mensen. Een roadmap voor ontwikkeling voor de activatie van het merk binnen en buiten Strukton Civiel maakten het proces rond.

WAT WE BEREIKTEN

Op basis van gehele procesondersteuning heeft Strukton Civiel haar eigen kompas voor het realiseren van korte en lange termijn ambities samengesteld. Naast het hebben van een nieuw perspectief, is intern een programma gestart alle business onderdelen inhoud te geven aan de nieuwe business strategie op onderdelen communicatie, cultuur/leiderschap, relatiestrategie, product/portfolio ontwikkeling.

“De samenwerking met Peter van Steensel voelt zeer natuurlijk vanuit de rust en uitermate volwassen ervaring. Dat heeft ons als Strukton Civiel ook een goed doordacht en bij onze cultuur passende positionering gebracht.

Peter de Groot, manager strategie, Strukton Civiel