ÉÉN MERK, TENZIJ…

Met één of meerdere merken aan de slag? Hoe creëer je een ideale samenstelling van je merkportfolio in dienst van je business ambities? Wat maakt impact? De merkportfoliowaaier geeft inzicht en mogelijke scenario’s.

Merkportfoliobeleid

Merkpositionering is richtinggevend

Het optimaliseren van het portfolio aan merken is niet alleen een lastige exercitie, maar ook een gevoelige. Het zijn verschillende afwegingen die leiden naar het ideale scenario. Eén sterk merk als focus, of de keuze voor zelfstandig gepositioneerde merken. Voor een efficiënt en effectief beheer van de portfolio is een strategie nodig die leidend is voor de inrichting en architectuur van de verschillende merken. Vanuit gekozen merkstrategie is de positionering van het moedermerk richtinggevend voor de samenhang van de moeder en de (sub)merken. In het merkportfoliobeleid worden de verhoudingen tussen het moedermerk en de (sub)merken vastgelegd.

Merkportfoliowaaier voor transparantie
De merkportfoliowaaier is een simpel model dat de huidige en toekomstige merkportfolio en merkarchitectuur op een toegankelijke manier in beeld brengt. De complexe portfoliovraagstukken worden op een doeltreffende wijze inzichtelijk gemaakt.
Helder en logisch. Het dynamische model geeft de onderlinge relaties weer van de merken en visualiseert de mate van endorsement van het moedermerk. De oplossingen geven een ontwikkeling weer in de tijd. En stellen iedereen in de organisatie in staat om op basis van de voorgestelde structuur inhoud te geven aan het merkmanagement.

Interesse? We lichten graag onze werkwijze toe.