Volvo

PG_logo-beeldmerk

Klantreis geeft concrete invulling aan Volvo for life

Volvo Nederland

Klant oriëntatie programma start met persona

Hoe krijg ik een betere klantoriëntatie bij verkoop en onderhoudsmedewerkers? Begrijpen we de overwegingen van onze klant? Wat zijn de drijfveren in het oriëntatie- en koopproces? Op basis van Mosaic kwantitatieve segmentatie studie is een doelgroep profiel ontwikkeld (persona) dat concreet sturing geeft aan de ontwikkeling van de ideale klantreis. De grootste groep in het huidige klantenbestand, met tevens de grootste potentie, krijgt letterlijk een gezicht. Wat drijft deze doelgroep in het leven? Wat stimuleert hem in zijn keuze voor een nieuwe auto, en wat belemmert hem juist? Op basis van
het beeld van deze klant (persona) is een eerste stap in bewustwording van de gewenste klantgerichtheid bereikt. De huidige beleving (interacties en ervaringen) vanuit de reis van de klant is in kaart gebracht. Concreet is met elkaar bepaald waar de verbeterpunten liggen. Inzichten hoe zowel verkoop als onderhoud beter kan inspelen op de wensen en behoeften van de doelgroep. Resulterend in een inspirerende klantreis met concrete ontwikkelpunten voor de organisatie.

Naar Cases overzicht

  • Cedris