Universiteit van Amsterdam

PG_logo-beeldmerk

Faculteit op school niveau positioneren

uva230

Universiteit van Amsterdam

De UvA is een ijzersterk merk. De faculteit Economie & Bedrijfskunde (FEB) zou zeer goed kunnen profiteren van dit rijke associatienetwerk. Positioneringsgroep is gevraagd voor twee uitdagingen: Bepaal op welk niveau (universiteit, faculteit, school) de faculteit zich gaat positioneren en welke kernbelofte daarbij relevant is. Creëer vervolgens synergie in het merken aanbod van de UvA zodat een helder en overzichtelijk portfolio aan producten en diensten ontstaat. De Faculteit Economie en
Bedrijfskunde (FEB) is vooral een organisatorische eenheid. De universiteit switcht naar branding op school niveau, hetgeen internationaal al langer de norm is. De belofte is uitgewerkt in een workshop en kwalitatief getoetst onder de doelgroep. Gezamenlijk wordt verder gewerkt aan het creëren van orde in de merkenarchitectuur die in dienst staat van de positionering.

Naar Cases overzicht