Samenwerking Synergie en Positioneringsgroep

PG_logo-beeldmerk

Samenwerking Synergie en Positioneringsgroep

synergie-img
In april hebben Synergie en Positioneringsgroep hun krachten gebundeld. Beide bureaus vonden elkaar in de focus op identiteit van organisaties. De samenwerking combineert de expertises van de bureaus.

Positioneringsgroep is sterk in positionering en portfoliomanagement, Synergie in organisatie activatie en verankering van merken. Deze combinatie is nodig omdat steeds meer organisaties zoeken naar autonome groei, volgens Joris van Zoelen (Synergie) en Peter van Steensel (Positioneringsgroep).

De bureaus beogen met de samenwerking een nieuwe aanpak te ontwikkelen. De kern hiervan is het ontwikkelen van inspirerende organisaties met impact op de markt. ‘Veel markten zijn volwassen en zitten vast, groei moet dan komen uit de organisatie zelf. De drijfveren die in elke organisatie vindbaar zijn, bieden de beste kansen 

voor autonome groeistrategie,’ aldus Joris van Zoelen. ‘Positioneringsgroep vult onze activerende expertise aan met scherpe analytische tools.’ Voor Positioneringsgroep vormt de kennis en ervaring van Synergie met het gedachtegoed van Simon Sinek en belangrijke aanwinst. ‘Positioneringsgroep ontstond in een periode waarin outside-in inzichten centraal stonden in positionering. Interne drijfveren worden steeds belangrijker. Deze twee werelden combineren is nodig om doorbrekende proposities te ontwikkelen,’ aldus Peter van Steensel.

De samenwerking kreeg vaste vorm met de intrek van Positioneringsgroep in het nieuwe kantoor van Synergie in de Werkspoorkathedraal te Utrecht. Voorlopig blijven beide merken bestaan. Opdrachtgevers worden door gecombineerde teams bediend.

Naar Actueel overzicht