
Je kunt niet alles zijn… Positioneren betekent kiezen
Het maken van een heldere keuze voor het bereiken van een voorkeurspositie in het brein van mensen heet positioneren. Door te kiezen op wie we ons richten en waar we voor staan helpen we mensen in het maken van keuzes. Merken moeten zelf ook kiezen. Hoe bouw je een sterk merk, waar sta je voor, wat beloof je wel en wat niet?
Merkpositionering
Behoeften van mensen in kaart
Wat maakt onze organisatie of product zo uniek? Hoe kunnen we onze reputatie of ons imago bijsturen? Hoe zorgen we ervoor dat we meer aansluiting vinden bij een jongere doelgroep?

Case
NOS is een sterk merk, maar met een dreigend gevaar. Hoe geven we dit publieke merk een eigen gezicht?

Case
Een zorgconcern met een tiental bedrijfsonderdelen. Is de relatie met het moedermerk zichtbaar? Is dat ook gewenst?
Merkportfolio
Laat je portfolio voor je werken
Hoe draagt het portfolio van producten & diensten bij aan de merkpositionering? Wat is de meest efficiënte en effectieve wijze om onze merkportfolio te rationaliseren? Moeten we nieuwe markten bedienen met ons huidige merk of met een nieuw merk? Hoe gaan we om met de merken van twee fusiepartners? Welke strategische proposities ondersteunen de belofte aan de consument?
