Positie verwerven

PG_logo-beeldmerk

Without strategy, execution is aimless. Without execution, strategy is useless.

Bij het bepalen van de positionering zorgen we voor draagvlak in de organisatie door een deel van de organisatie te betrekken in het proces. Een gedragen positionering is pas het begin, daarna begint het daadwerkelijke positioneren. Hoe gaan we de positionering intern tot leven brengen; het merk moet indalen op alle afdelingen, van receptionist(e) tot manager.

pijl-oranje Internal branding

Hoe medewerkers lading kunnen geven aan de positionering

Internal branding draait om hoe je je eigen medewerkers consistent en consequent de gekozen positionering kan laten uitdragen. De gekozen Positioneringswaarden vormen daarbij een uitdagend stip aan de horizon voor gedrag
en organisatie ontwikkeling.  We geven daarmee richting om het bedrijf marktgerichter te laten zijn en medewerkers bewust te maken van de noodzaak de externe belofte waar te maken.
dsmcoatingresins230

pijl-paars Case

Wat betekenen de merkwaarden concreet voor iedere medewerker? Hoe gedragen we ons?

centerparcs230

pijl-paars Case

De ontwikkelde positionering is doorvertaald in de klantreis. Op welke momenten kan het merk de klant raken?

pijl-oranje Klantreis

Hoe zorgen we voor een merkervaring die de business laat groeien?

Door de positionering waar te maken in elke stap van de klantreis. Elke keer als een klant in contact komt met de organisatie is er sprake van een moment waarop het merk wordt “geraakt”. De klant legt zijn reis als het ware af langs het merk. Je moet er dus voor zorgen dat de klantreis op een consistente wijze bouwt aan merkbeleving bij de (potentiële) klant.
Dit vereist een gericht ontwerp van de merkbeleving op de verschillende interactiemomenten in de klantreis. Samen met André Soff, associate, wordt de klantreis vastgelegd en het merk op een effectieve wijze tot leven gebracht.
pijl-oranje Doelgroepactivatie

Hoe krijgen we de organisatie in beweging vanuit de behoeften van de klant?

Veel bedrijven werken met segmentatiestudies gebaseerd op demografische kenmerken. Wanneer een organisatie klantgerichter wil werken, moet de doelgroep een gezicht krijgen. Een persona is de verpersoonlijking van een klantgroep: een fictief persoon dat levensecht aanvoelt. “Fleur is 36 jaar oud, woont in Haarlem, heeft  1 dochter van 3 jaar die ze op de bakfiets naar school brengt. Ze kijkt ’s avonds graag naar
DWDD met een goed glas wijn. Haar  favoriete kledingwinkel is Vanilia”. Onafhankelijk onderzoeker Ralph Poldervaart (Persona Company) ontwikkelt samen met onze klanten persona’s, brengt ze tot leven in de organisatie en stimuleert breed gebruik in het dagelijks werk. Dit leidt tot vernieuwende, succesvolle proposities, hogere klanttevredenheid en een beter rendement.