Positioneringsgroep naar Dutch Design Week

PG_logo-beeldmerk

Dutch Design Week

foto

Let’s get inspired!

Samen met een aantal van onze klanten hebben we voor een dag ons werk laten liggen en zijn we naar Dutch Design Week (DDW) gegaan. Eerst hebben we een inhoudelijk seminar gevolgd over experience design waar Frans-Jan heeft gesproken over experience branding. Merken gebruiken experience design om een memorabele herinnering van het merk te creëren bij de klant. Nu is de uitdaging om te zorgen voor een experience die past bij het merk en niet eentje die gekoppeld wordt aan de productcategorie. Dit doe je door de positionering van het merk door te vertalen naar de experience. Wanneer de experience een duidelijke weergave is van de waarden en de essentie van het merk, spreek je van een branded experience. 

Een memorabele experience vraagt natuurlijk ook om creativiteit en iets  vernieuwends. Juist daarom ging Positioneringgroep naar DDW, want waar doe je nu meer inspiratie op dan op DDW. Vernieuwende ideeën kwamen voorbij op het gebied van kunst, techniek & design. Games en 3D beelden die de ervaring van merken en producten kunnen verreiken. Jonge creatieve talenten op de Graduation Show die het begrip grenzen niet kennen en zelfs in 2013 nog met nieuwe ideeën en ontwerpen komen. Verplaats jezelf in een ander, stap eens weg achter dat bureau en bekijk de wereld vanuit een ander perspectief.  We got inspired!

Naar Actueel overzicht